Dersin Adı | İleri Bilişsel Psikoloji |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSY 504 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı insanın düşünme, problem çözme, dikkat ve hafıza gibi ileri zihinsel süreçleri incelemektir. Derste kuramsal ve uygulamalı çalışmalara yer verilmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrencilerin insanın temel bilişsel özelliklerini ve kullanılan temel araştırma yöntemleri ve bu metotların en yaygın olanlarına dair bilgi sahibi olmarı esas alınmıştır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders içeriğinin gözden geçirilmesi | |
2 | Bilişin Çeşitliliği | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 1) |
3 | Bilişin Çeşitliliği | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 1) |
4 | Bilişin Çeşitliliği | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 1) |
5 | Bilişin Çeşitliliği | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 1) |
6 | Kavramlar ve Kategoriler | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 2) |
7 | Kavramlar ve Kategoriler | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 2) |
8 | Kavramlar ve Kategoriler | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 2) |
9 | İletişim, Dil ve Anlam | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 3) |
10 | İletişim, Dil ve Anlam | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 3) |
11 | İletişim, Dil ve Anlam | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 3) |
12 | Ben ve Diğerleri: Bilişsel İşbirlikçi Değerlendirmesi | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 4) |
13 | Ben ve Diğerleri: Bilişsel İşbirlikçi Değerlendirmesi | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 4) |
14 | Ben ve Diğerleri: Bilişsel İşbirlikçi Değerlendirmesi | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 4) |
15 | Ben ve Diğerleri: Bilişsel İşbirlikçi Değerlendirmesi | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 4) |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. ISBN: 0-262-02514-0 ISBN: 0-262-52322-1 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | PowerPoint sunumları. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 25 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 23 | |
Toplam | 200 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2 | Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceler. | X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
4 | Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
5 | Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
6 | Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
7 | Alanı ile ilgili verileri toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir ve denetler. | X | ||||
8 | Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |||||
9 | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
11 | Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest